mandag 7. juni 2010

Sommeridyll...

Sommeren har kommet..
Og jeg nyter hvert sekund.
Aldri før har jeg vært så fornøyd og glad, over å se gresset gro, epleblomstene spire og bjørka bli grønn.
Aldri før har jeg nytt lukten av klipt gress, solkrem og Syriner.
Det er lenge siden jeg har tatt meg tid til å kjenne sommeren på kroppen, faktisk så lenge siden- at jeg nesten hadde glemt hvor nydelig norsk sommer faktisk er!
Så...
I det siste har jeg brukt dagene godt!
Jeg har fått sove lenge, jeg har sneket meg fra seng og ut i solen, jeg har liggi mange timer i solen med en god bok, jeg har latt husvask være og heller brukt timene ute.
Jeg har virkelig nytt at sommeren har kommet!!
Og i år har jeg fått to nye sommerblomster-favoritter, og heldigvis er jeg så heldig å ha dem begge midt i min egen hage:
Epleblomst
og
lilla Syriner.
Nå som solen er spådd å være borte frem til helgen, har jeg satt husvask på planen.
I dag har jeg tenkt til å skrubbe hus fra topp til tå, så det er klart til den nye solperioden...
Men oppi alt dette drømmer jeg om en tur bort,
en tur til et annet land,
en tur hvor man opplever noe nytt,
kjenner ny kultur på kroppen,
smaker ny mat
og handler i trange gater....
Aaahh....
Sommeridyll!

8 kommentarer:

  1. Så utrolig deilig!!;) Det hørtes fantastisk ut! Vi har en nydelig sommer her i norge og det er skjønt å kunne ta seg tid til å bare nyte den...;)
    Jeg drømmer om et varmt og spennende sted jeg også når det blir litt regn og ruskevær her... drømmer meg bort når jeg leser;)
    Er du mye hjemme på dagtid?

    SvarSlett
  2. Jeg tror kanskje jeg har fått lurt med meg min kjære til Kroatia! :D Håper virkelig jeg får om ikke annet bare en liten tur i år. Vi planlegger og sparer til 1 mnd i Asia (Malaysia, Indonesia, Singapore og Filippinene) i 2012 ;)

    Jeg er hjemme stort sett alle dager på dagtid. :D

    SvarSlett
  3. ååh så deilig!;) kroatia er nydelig!! Håper dere får reist!;) Så spennende med en asiatur! Det er ikke spesielt billig nei, så flinke dere er som sparer;!!;) Jeg håper jeg også på en liten tur jeg også, men Noel hater varmen... han blir svett av at solen står opp..!Så kan hende vi må vente til neste år når han er litt større;)
    Men hvis du er hjemme på dagtid, hva med å treffes? for det er nemlig jeg også;)

    SvarSlett
  4. Huff da, stakkars Noel. Og solen som er så herlig. Han blir nok vandt til den, og mer begeistret etter å oppleve en kald vinter ;)

    Hadde vært kjempekoselig å treffes! :D
    Jeg har stort sett mulighet hver dag, bortsett fra i morgen ;)

    SvarSlett
  5. Han vender seg fort nok til det;);) denne uken er litt hektisk med begravelse og bursdagsfeiring og planleggingsdag, men hadde vært kjempekoselig å treffes neste uke om du kan?

    SvarSlett
  6. Ja, det tror jeg da jeg skal få til helt fint! :) Mandag til onsdag passer best for meg, passer noe av det for deg? :)

    SvarSlett
  7. jepp;) mandag er en god dag! "kaffe" i drammen? eller hva vil du? nr mitt er 410308186

    SvarSlett
  8. Supert! "kaffe-date" høres perfekt ut! :D Håper solen skinner også :)Sender deg en melding jeg! :D

    SvarSlett