onsdag 9. juni 2010

Vennskap

VENNSKAP
I helgen tok jeg meg en tur på kino, sammen med Caroline.
Vi så Sex and the City II, som var en utrolig koselig jentefilm!
Jeg storkoste meg!

Men filmen fikk meg faktisk til å tenke litt også, på noe jeg har tenkt på til og fra tidligere også.

Jeg har jo flyttet endel, som mange vet, og som følge av dette har jeg mange gode venner, men også få daglige, nære vennskap.

Noen har man vokst fra, noen har man mistet underveis, noen har man flyttet fra og noen har man rett og slett ikke noe felles med lengre.
Sånn er det med oss alle.
Vi er individuelle mennesker, og vi vokser og utvikler oss ettersom vi erfarer livet på godt og vondt.


Men jeg har også mange gode venner. Mange venner jeg gjerne skulle hatt mer kontakt med, mange jeg fortsatt er kjempeglad i, og som jeg savner i hverdagen.

Alle har de gitt meg gode minner, og tilført meg noe bra i livet!

Men -
Jeg og en barndomsvenninne satt i en park i Oslo her for noen uker siden.
Vi sees sjelden, men vi har alltid den samme gode kontakten som vi alltid har hatt, og jeg er utrolig glad for at jeg har henne.
Iallefall, mens vi satt der, kom en gjeng med jenter og satte seg vedsidenav oss.
Det kom bare flere og flere, og tilslutt var de kanskje 15-20 jenter.
Jeg tittet misunnelig på dem..

En stor venninnegjeng!

Som møtes og finner på koselige ting på ettermiddagene, kanskje også i helger og reiser på ferie sammen!
DET savner jeg!
Hva skjedde med alle vennene man hadde tidligere?
Hvorfor har jeg mistet kontakten med akkurat henne?
Hva har gjort at vi snakkes så sjelden?
Har vi noe felles lengre?


Og til siste spørsmål.....


Er vennskapet vårt egentlig noe vi burde gjort mer ut av?
Burde vi snakkes oftere?
Funnet på ting?


Til alle mine gamle og nye venner, til alle jeg har smilt og ledd sammen med, til alle jeg har delt hemmeligheter med, og til alle jeg har felt en tåre sammen med:

Dere har alle betydd masse for meg, og jeg savner dere alle i hverdagen!
Dere er unike!

Jeg er glad i dere!


6 kommentarer:

  1. Begynner å gråte jeg når du skriver sånne ting! Veldig fint skrevet!!

    Jeg er veldig glad i deg også, og vi sees jo ikke veldig sjelden, men jeg er helt enig.. Det hadde vært så koselig å være en stor venninnegjeng. Men vi får ta vare på de vi har.

    Nå som jeg starter å jobbe har jeg ikke masse skole å tenke på og lese til, så da håper jeg vi kan treffes mye oftere enn vi har gjort, og ikke minst har jeg mer penger til å bruke på å finne på ting for!

    Utrolig glad for vennskapet vårt, Sandra.

    Alle barna vi har passet, shoppingturene vi har vært på og alle loppemarkedene vi har raidet :D Det er gode minner som jeg alltid har med meg.

    Når jeg tenker på deg er det alltid det gode humøret og de morsomme komentarene du kommer med som jeg husker spesielt godt.

    Du har en tendens til å overdrive og gjøre den kjedeligste historie til en hysterisk morsom hendelse. Alltid stas å være med deg!

    Gleder meg til lørdag, og jeg håper inderlig du blir i form igjen til da!!

    Kjempe glad i deg <3

    Klemmer fra Ida :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kjempekoselig kommentar, Ida <3
    Det er perioder i livet hvor man har mindre tid til vennskap, og det forstår jeg og veldig godt. Jeg er jo en opptatt jente jeg også.

    Jeg er veldig glad for at vi møtes så ofte som vi gjør nå, for den tiden jeg bodde i Asker og nesten aldri så deg, så savnet jeg vennskapet vårt masse! :-D
    Vi har utrolig mange morsomme og herlige minner! hehe..

    Overdrive? JEG??? Kan ikke skjønne hva du snakker om!!! :-P Hehehe..

    Jeg er i bedre form i dag, så jeg satser på å være i god form til lørdagen! Og om du skulle på IKEA en dag, og vil ha litt selskap, så trenger jeg flere rammer. ;-) Bare si ifra!

    Kjempeglad i deg, Ida <3

    SvarSlett
  3. Sandra salamanderen min!!

    Du altså, hvor herlig er ikke du. Hjertemenneske og hjertevenn:-)
    Hmm,hvor skal man starte lissom.. Du er mitt eldste vennskap, og det vennskapet som har vært for meg det mest fantastiske jeg noen gang har opplevd.

    Som du skrev i teksten din er det alltid den gode og ærlige kontakten mellom oss hver gang vi treffes. Jeg blir som et lite barn hver gang jeg ser deg,herlig. Har egentlig alltid tenkt på at du er den eldste og du som måtte passe litt på meg. hehe
    Men det er bare sånn du er som person, voksen,omsorgsfull og tar ansvar. Det er tre ting som virkelig+mer selvfølgelig,men som beskriver deg..

    Skulle så gjerne tilbrakt så mye mer tid med deg,jeg hater at avstand skal skille oss. Det er jo faktisk ikke så langt,men vanskelig å få ting på impulsen. Løpe bort til hverandre og bare henge.

    Jeg og du har noe spesielt,noe jeg vil beskytte til min siste dag! Fordi det er det fineste vennskapet jeg noen gang har opplevd.
    Gleder meg til å bli voksen med deg:-)

    Leverpostei:-P

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Kjære søte Magsen min!

    Det var utrolig gode ord! Nå smiler jeg fra innsiden og ut! :-D

    Det er helt klart at vi to har noe spesielt, du er en av de få jeg har kjent fra jeg var bittebitteliten, og som jeg fortsatt kjenner, og alltid har like god kontakt med!
    Det er rett og slett bare noe med kjemien, jeg blir så glad når jeg er rundt deg! :-D

    Jeg har så utrolig mange gode minner med deg. Helt ufattelig!
    Hengekøya deres, dukkestuen, all lekingen i hagen, løping etter ulydige hunder på jordet, elgen på tuktushagen, froskeeggene i dammen på jordet deres, den første gangen alene hjemme hos dere, alle de gangene vi bare måtte kle oss om, pynte oss og fikse oss før vi skulle ut å patrulere etter kjekkaser på gaten, blomstertyveriene, lommebok med snor i veien, løpe barbeint på varm asfalt fra meg til deg- det er gode sommerminner! Det er så mange tusen andre gode minner, jeg tenker på hunderfossen på bursdagen din, og på den utrolig sexy sveisen min på det bildet fra vi gikk tur med Lise i skogen på hytta deres. Og ikke for å glemme hytta da. Den GODE hytta!

    Det er faktisk litt rart, men mye av mine minner fra den tiden er borte- men ikke disse! Jeg tror heldigvis jeg aldri vil glemme dem! :)

    Nei, det blir rett og slett for mange minner til å ramse opp flere- Kan vi ta en hyttetur snart, bare jeg og du? Med masse vin og mange minner, hemmeligheter og godis? :D

    Åh- som jeg savner deg i hverdagen min snuppa! <3
    Love u!

    SvarSlett
  6. :-) Hvis ikke minnene er glemt nå,glemmer man de aldri..det tror jeg virkelig ikke. Rart hvordan man husker spesielle episoder,andre ikke,men du er hvertfall den som minner meg om barndommen og morro!
    Det koseligste jeg husker er alle de fine sommerene vi har hatt. Og at det var så herlig for da kunne vi være lenge oppe og sove hos hverandre:-) Slikt skulle det alltid vært,synd en ikke gjør mere sånt når man er gammel..

    Ja,selvfølgelig må vi ta en hyttetur!Det hadde vært så koselig. Har lyst til å dra til utlandet også med deg.er det ikke noen vi kan besøke da?Shopping,vin og masse digg mat. Det syns jeg vi fortjener!

    nå fortsetter skravla på face:-)
    love u

    SvarSlett