onsdag 28. april 2010

Hjelp! Ommøblert stue, igjen...

Nå er stuen ommøblert-igjen...
Jeg trenger tips, råd og hjelp!
Jeg blir jo aldri fornøyd!!!
Hva synes dere??
Første bilde er nå i dag.
Ingenting henger på veggen til høyre/bak tven, fordi den skal males førstkommende fredag, derfor ser det kanskje noe fult ut der. Legg også merke til at bildene er tatt en regnfull dag med Iphone, mens bilde nr. 2, som kanskje ser bedre ut, er tatt med speilrefleks ;-)

Det er litt folksomt her, men det får bare så være... :-P
Dette bildet er tatt på et vors, en eller annen gang..

Hvordan skal jeg ha møblene i stua?
Hva kan jeg gjøre for å få det mer "hjemmekoselig"?
Noen som har tips og råd?

Jeg blir lissom aldri fornøyd. Prikken over i`en er ikke der....




11 kommentarer:

  1. Hei Sandra!!

    Veldig romslig å fin stue du har!! =) jeg syns den versjonen av stua hvor det sitter mange mennesker er finest.. Da så det veldig stort og romslig ut. Sånt blir det hjemmekoselig!! Jeg syns det er så fint med speil på veggen!! Har det selv også :)

    De ektorp sofaene er jo så fine.. kan du ikke beholde de, og evt ha de andre møblene i matchende farger. (hvis du skulle male de)

    Kjøp puter i forskjellige størrelser og fasonger i f.eks hvit, og frisk opp med noen hvte orkideer og sånn.. det er jo veldig koselig nå når det går mot sommer! =) Fargene på sofaene dine er kjempe fin å matche til hvitt.. Puter og tepper i hvitt er vel ikke for upraktisk fordet om man har barn! =)

    Lykke til, det blir sikkert veldig fin uasnett hvilken løsning du finner =)

    SvarSlett
  2. Hei Kristin!
    Tusen takk for gode tips!! :-D
    Når jeg gikk igjennom bildene synes jeg selv at det løsningen vi hadde sist (med masse mennesker), var den som så best ut. eneste problemet vårt da er at tven står litt feil ifht at den står på en kommode, som ikke får plass på den veggen som sofaene står rettet mot. Men igjen, jeg har jo ønsket meg tv-benk, så kanskje det er det jeg må gå til innkjøp av.

    Jeg har ønsket meg noen store puter i hvitt, så kanskje det er på tide å kjøpe inn det nå :)

    HVite tepper og puter er sånn passe upraktisk, men det er jo kjempefint, så da får vi heller vaske oftere(vi har jo 3 hunder og vettu, så om ungene lar være å søle, så kan jeg garantere at hundene får håret til å sitte fast, one way or another ;) ).

    Hva tenkte du på med å male møblene? Tenkte du å prøve å få alt i en farge? Jeg har nemlig gått litt lei av at alt er hvitt.. :-/

    Apropo sofaen, så har jeg 3 andre trekk til den også, men det er i hvit, svart og rødt. Den hvite ble utrolig fort møkkete, og det samme gjelder egentlig den sorte.. Og rød.. det synes jeg ble heeelt feil ;)

    SvarSlett
  3. Man må visst lide litt for å få det fint! =) hehe..

    Jeg har alle mine møbler i stua i sort, også har jeg også hvit ektrop sofa, men hjørnesofa.. Upraktisk nok med hvitt ja.. :S

    Jeg bytter på farger på tepper i sofaen, og på puter og på gulvteppe som jeg har under stuebordet.. Jeg får den forandringen jeg trenger ved bare å endre litt på det!

    Jeg anbefaler sterkt sånn fluffy gulvteppe.. det ser aldri møkkete, har både hvitt og sort.. Har ikke barn eller hunder, men 2 katter og en litt rotete samboer.. hehe..

    Men tilbake til farger, så kan du jo male eller beise alle møblene i en farge, f.eks sort eller mørkebrunt... også bare beholde det beige trekket... Tror det blir veldig bra da!! De selger jo veldig billige tv- benker på IKEA, selv har jeg den fra lack, og den koster bare 300 kr og er veldig praktisk med mye plass! =)

    Når du har funnet roen med møbleringen kan du jo mixe og matche så mye du vil med enkle andre ting, som ikke er så dyrt...

    Vi jenter trenger ofte forandring, og for at lommeboka ikke skal tynges for mye av det er det lurt med sånt småtteri som syns godt =)

    SvarSlett
  4. Fikk nesten litt lyst til å se bilde av stua di jeg, Kristin ;-)
    Synes du skal hive deg over bloggingen du også!!

    Men igjen, takk for gode tips.
    Et teppe var neste på ønskelisten, og jeg har lenge siklet på de fluffy teppene. De ser så gode og behagelige ut, og ikke minst hjelper et teppe til på det å få det litt mindre sterilt og mer hjemmekoselig :D

    Hmm.. Får gå litt i tenkeboksen på hva jeg gjør med møblene.. Om jeg skal gå for å slipe ned å beise alle møblene nesten svart-brune, eller hvordan det blir.
    Hadde vært godt om jeg endelig hadde klart å landet litt ja ;-)
    Får også kjøpe inn bilder, å få prydet veggene litt mer! :-D

    SvarSlett
  5. Har vurdert blogging en stund! :) hehe! Bare tror ikke at jeg har nok interessant å skrive om, men hvis jeg plutselig får ånden over meg så lover jeg å ta bilder av stua mi!! =)

    SvarSlett
  6. hva med å sette sofaene mot hverandre midt i stuen, ogstå tvn på veggen rett frem? Åsså kommoder bak soffaene så kan man gå bak sofaene og det ser romslig ut, tror jeg. skal prøve å finne et google bilde, dårlig til å forklare:P Dere er så heldig som har sånn et stort fint hus:)

    Hilsen emilie:)

    SvarSlett
  7. http://www.juvandesign.com/wp-content/uploads/2009/05/minimalist-living-room.jpg

    dette jeg mente ang. plasseringen:)

    SvarSlett
  8. http://www.juvandesign.com/wp-content/uploads/2009/05/minimalist-living-room.jpg

    sånn jeg mente ang. plasseringen:)

    SvarSlett
  9. Hei Emilie!
    Hmm.. Med sofaene vendt mot vindu/vegg, eller med en mot veggen og en mot der jeg tar bilde fra?
    Tror nemlig at sånn med ryggen vendt mot vindu og vegg, så blir det for trangt til kommode og gåplass bak... Men, jeg skal flytte litt til etterpå når ungene er lagt, å da skal jeg ta bilder så får vi se.. :D

    SvarSlett
  10. Hei Sandra!
    Jeg syns også at dette er den beste løsningen: http://2.bp.blogspot.com/_RpgIPbw7mKk/S9hJPkZxOzI/AAAAAAAACW4/QLX_Z0vRtZM/s400/DSC_0455.JPG
    Men; jeg tror du trenger en "prikk over i'en", som du selv sier.
    Hva med å legge et gulvteppe under sittegruppa, elelr under bordet ialefall i en farge som skiller seg litt ut? F.eks. litt knallsk rød eller fin og vrlig grønn? Du trenger en prikk over i'en som skiler seg ut fra de noe nøytrale møblene/fargene dere allerede har.
    Mitt forslag: legg et rødt/rødbrunt teppe på omkring 1.5 X 2.5 meter og ett par puter i samme fargen, i sofaen! (eller hvilken som helst farge, bare det går igjen i et bilde og/eller pute i sofaen) Dette vil nok gjøre susen, skal du se. :)
    Uansett; lykke til!

    Mange hilsen fra Kristine

    SvarSlett
  11. Kristine: Takk skal du ha! :)
    Gode tips der og!

    SvarSlett